Kære medlem i sæson 23/24

Velkommen til Roskilde svømning og vores fællesskab om glæden ved bevægelse i vand. Vi er en forening som både rummer en bredde og en konkurrence afdeling.

Vores instruktører og hjælpeinstruktører står friske og klar til at tage imod alle medlemmer fra fredag d. 1/9 2023

Vi, i Roskilde svømning er en forening der lejer vores vand og køber vores armbånd igennem Roskildebadet.

Svømmer du i Roskildebadet, Bymarken, vil der være uddeling af armbånd fra mandag d.4/9- 18/9  Her vil en  repræsentant fra Roskilde svømning sidde klar med lister til afkrydsning. Hav venligst dit holdnummer klar. Du kan hente armbåndet den dag du skal have undervisning. Efter d. 18/9 vil det herefter være Roskildebadet som vil varetage udlevering af armbånd. Når sæsonen e slut skal armbåndet afleveres tilbage, da vi hæfter Økonomisk for dem.

Når armbåndet er udleveret, er det personlig og må ikke benyttes af andre end DIG. Ligeledes gælder det for kommende sæson, at det kun kan benyttes i det bassin og tidsrum, som du er tilmeldt undervisning. Såfremt andre bassiner ønskes at benyttes, bedes du købe en billet i Receptionen. Der vil forekomme armbåndskontrol af Roskildebadet i svømmesalene.

Glemmer du dit armbånd, er det muligt at komme ind og svømme alligevel. Du skal blot købe en billet i Roskildebadets reception. Roskildebadet er ikke en del af Roskilde svømning, men er blot behjælpelige med at dele armbånd ud. ALT henvendelse omkring nyt / manglende armbånd skal ske til Roskilde svømning. Skriv derfor til svoemmeskole@roskilde-svoemning.dk

Mister du dit armbånd, så fortvivl ikke. Vi sørger for, at du kan købe et nyt for 50 kroner i administrationsgebyr. Find "mistet armbånd " under EVENT, øverst i bjælken.Forvent op til 5 dages leveringstid.  Det er ligeledes muligt at købe en billet i receptionen, indtil armbånd kan afhentes.

Er dit barn 7 år gammel, har du mulighed for at komme med ind i omklædningen og hjælpe dit barn. Dog anbefaler vi, at man lærer sit barn, at klare sig i omklædningen alene, da der kan være trængt med alle forældre og børn..

Er dit barn over 7 år, kan du gå igennem svømmehallen de første par gange og hjælpe i starten. Barnet skal benytte det omklædningsrum der matcher deres køn.

Vi ønsker at tilbyde den bedste uforstyrrede undervisning til alle vores medlemmer.  Det er derfor ikke muligt, at overvære undervisningen fra hallen eller igennem vinduespartierne udefra. Dog må ledsagere, de første 2 uger af sæsonstart, være på tilskuerpladserne. Dernæst i uge 41, uge 50, uge 6 og uge 15. I Roskildebadet kræves det, at der købes billet i receptionen.

Hvis dit barn starter senere i sæsonen, må ledsagere kun være på tilskuerpladsen den første gang.

Vi henviser til foyen i Roskildebadet, mødelokalet i Maglegårdsbadet og omklædningsrummet i Sct. Jørgensbadet eller benytte et lille frirum til en tur i den friske luft.

Det er af sikkerhedsmæssige årsager at det ikke tilladt for ledsagere, at opholde sig på bassinkanten.

Vi ønsker på forhånd ar vide om vores medlemmer lider af sygdom, som der skal tages særlige hensyn til i undervisningen og evt om der kan være behov for medicin i tasken. Forældre til børn med eks. diabetes eller epilepsi, har altid adgang til svømmehallen som tilskuer.   Skriv til Rikke, hvis du mener dit barn har brug for særhensyn.

Har du langt hår, så husk en hårelastik, så du ikke får håret ned over øjne, næse og mund.

Til drengene og herrerne vil vi bede om, at I har rigtige badebukser på og ikke badeshorts med halvlange løse bukseben, da det giver  modstand i vandet og ændrer på, hvordan børnene ligger i vandet.

Til pigerne og kvinderne anbefaler vi en badedragt, da bikinidele kan glide den forkerte vej ved udspring.

Ønsker du flytning til et andet hold, anden ugedag eller andet tidspunkt kan det kun blive imødekommet, såfremt der er plads på det pågældende hold, og såfremt instruktøren vurderer, at svømmeren har de fornødne færdigheder til at kunne deltage på dette hold. Er det ønskede hold fuldt booket, må man på lige fod med andre tilmelde sig ventelisten. Ønsker om flytning skal ske skriftligt til Rikke, så klubben til enhver tid har styr på antal medlemmer pr. hold.

Ønske om holdskift med henvisning til sociale relationer og logistik imødekommes – såfremt det er muligt - og kun hvis det er svømmeteknisk forsvarligt, dvs., at vi ikke rykker børn til et andet niveau end det, der er anbefalet af instruktøren.

Mobiltelefon, fotoapparat, video og andre elektroniske medier må ikke benyttes i bade- og omklædningsrum samt svømmesalene. Det ønsker vi i Roskilde svømning stor respekt omkring

Ønsker du at komme i kontakt med din eller dit barns underviser, så skriv da en mail til Rikke, svømmeskoleleder. Så skal hun sørge for videregive info

svoemmeskole@roskilde-svoemning.dk

Vel mødt til sæson 23/24 hvor vi skaber LEG, LÆRING og FÆLLESKABER